Sidor

Thursday, October 20, 2011

Save the date: october 22 Medborgarrum på Skanstorget

Over the years the square of Skanstorget has transformed from an important meeting point for the citizens of Gothenburg into a parking lot. Maybe it's time for another change? This saturday this will be discussed at the site (Skanstorget) alongside with a sit down city walk, parking lot poetry and thoughts about the future of the place in change for a biscuit. Read more here.

Skanstorget over time. Original images: www.hagakakel.com, wikipedia

4 comments:

  1. Låter intressant, men jag såg det för sent. Du får gärna hämta bilder från min blogg. men utan referens i så fall.

    ReplyDelete
  2. Inte en ända gång som jag har gått förbi skanstorget har jag lagt märke till ett grönt runt område, med träd runt ikring! Finns det det verkligen där nu? Eller är bilden gammal? Man skulle kunna bygga parkering under och ha en park ovanpå.

    Har du hört om "The High Line" i New York?
    Ett väldigt kreativt landskapsprojekt.

    Din engelska stavningen är bra och engelsk! Jag skriver ju kalifornsk amerikanska. Här skulle vi nog säga Cinnamon roll för bulle.

    Jättefin blogg och lite kul att få lära känna din professionella sida lite bättre.
    Kram Mellan

    ReplyDelete
  3. Ut med bilar från Skanstorget! In med cyklar, lunch disco, frukt, barn lek, och allt annat gott i livet!

    ReplyDelete
  4. Jag passerade Skanstorget häromdagen och konstaterade att det verkligen finns ett ganska stort runt område med gräsmatta, bänkar och buskar runt om!

    ReplyDelete